Актуальність реферату для Київської Духовної Семінарії по догматичному богослов’ю на тему: «Догматична система свт. Григорія Богослова», полягає в тому, щоб привести важливі висновки із історичних та богословських джерел авторитетну думку святих отців та богословів з цього питання.
Святитель Григорій Богослов еп. Назіанза - Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὁ Ναζιανζηνός] (325-330) Головним джерелом життєпису Григорія Богослова являються його власні твори. За великою кількістю автобіографічних відомостей у ряді стародавніх християнських авторів Григорій Богослов може зрівнятися лише з блж. Августином. Серед автобіографічних творів Григорія Богослова основне місце посідає книга «Про себе самого», що містить 99 віршованих творів, у т. ч. поему "Про своє життя". Багатство догматичного матеріалу, відточеність богословських формулювань зробили Григорія Богослова одним із головних виразників вчення православної Церкви. Святитель вважав служіння слову головною справою свого життя. Однак ще до закінчення Афінської академії він вирішив присвятити себе не слову як мистецтву, але слову про Бога, стати не «любословом» (φιλόλογος), а «любомудром» (φιλόσοφος), не ритором, але богословом. Терміни «любомудрість» («філософія») і «богослов'я». У вченні Григорія Богослова, Бог за Своєю сутністю незбагненний для людського розуму і не може бути виражений, описаний або пояснений жодним людським словом. Тож істинне благочестя, за словами Григорія Богослова, полягає «не в тому, щоб часто говорити про Бога, але щоб більше мовчати». Тим не менш Григорій Богослов усвідомлював, що апофатичний метод богослов'я повинен доповнюватися катафатичним: «Той, хто цікавиться природою Сущого, не зупиниться на тому, що Він не є, але до того, що Він не є, додасть і те, що Він є, адже легше щось одне осягнути, ніж усе окремо заперечувати; додасть, щоб за винятком того, що не є Бог, і твердження того, що Він є, зробити те, про що мислить, більш доступним розумінню». Вихідним пунктом теорії богослов’я, також проповідується у віршах, і говорить нам про те, що Бог відкривається людині як втілене Слово, тому жертвою Богу з боку людини має стати перш за все слово.
В нашому рефераті для Київської Духовної Семінарії по догматичному богослов’ю на тему: «Догматична система свт. Григорія Богослова» ми зробили наступні висновки.
1. Основним етапом формування богословської системи Григорія Богослова варто вважати…
2. Богословське значення творів свт. Григорія Богослова…
3. Історичне значення творів свт. Григорія Богослова …