ОК5 Академічна доброчесність та інтелектуальна власність
Обсяг: 4 кредити ЄКТС Семестр: ІІІ-М, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Ім’я протоієрей Віталій Володимирович Клос
Контакти |
тел.: 097-806-22-25 |
|
e-mail: vita1108@ukr.net |
Робоче місце |
Кафедра церковно-практичних дисциплін |
|
(вул.Трьохсвятительська,8) |
Години |
П'ятниця 14.30 -16.00 |
консультацій |
|
Цей курс призначений для формування в аспірантів чіткого та цілісного уявлення про принципи етики вченого, ознайомлення з вимогами до його діяльності у системі українського та світового наукового співтовариства; формування академічної культури та нетолерантного ставлення до проявів академічного шахрайства; формування ефективної мотивації до самоосвіти та розвитку, здатності до критичного мислення і перевірки фактів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни аспіранти будуть:
- демонструвати поглиблені знання у спеціальності 041 Богослов’я, знання нормативно-правової бази, основних богословських концепцій, термінології, історії розвитку та сучасний стан наукових знань з обраної проблеми у власних дослідженнях та у викладацькій практиці;
- дотримуватися етичних норм, враховувати авторське право та норми академічної доброчесності у наукових дослідженнях та науково-педагогічній діяльності, володіти спеціалізованими фактологічними та теоретичними знаннями про інтелектуальну власність, її правові інститути.
Після успішного закінчення курсу аспіранти будуть здатні:
- дотримуватися етичних норм та професійної етики при проведенні наукових досліджень,
презентації їх результатів, а також дотримуватися загальнолюдських цінностей та ставитися із
повагою до національних та культурних традицій;
- дотримуватися академічної доброчесності у наукових дослідженнях, авторського і суміжних прав інтелектуальної власності, здійснювати реєстрацію прав інтелектуальної власності;
- дотримуватись етики досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових
дослідженнях та науково-педагогічній діяльності;
- працювати автономно при підготовці дисертаційного дослідження, оформлювати наукові публікації,
реалізовувати інші форми апробації, готувати наукові тексти за результатами проведених
конкретних богословських досліджень українською та іноземною мовами з дотриманням етики наукового пошуку та академічної доброчесності.
Курс буде викладений у формі лекцій (30 год.) та практичних занять (30 год.), організації самостійної роботи аспірантів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (60 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації, метод проблемного викладання з використанням елементів пояснювально-ілюстративного та частково-пошукового (евристичного) методів; метод навчальної дискусії; метод кейс-стаді; методи моделювання, дослідницький та інші методи.
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
60 |
Академічна доброчесність та її порушення |
Частина І ( семестр) |
60 |
Інтелектуальна власність та її порушення. Формування академічної культури |
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Обговорення проблемних питань |
10 |
Розв'язання ситуаційних завдань |
10 |
Оцінювання індивідуально-дослідних завдань (есе, реферати або презентації); |
5 |
Виконання тестових завдань |
5 |
Усне опитування |
10 |
Практичне заняття 1 «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ У НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ» (Проаналізувати норми Законів України «Про освіту», «Про наукову і науковотехнічну діяльність» щодо поняття, принципів, порушень академічної доброчесності та відповідальності за такі порушення. Керуючись відповідними правовими нормами, дати оцінку практичних ситуацій та виконати запропоновані викладачем практичні завдання.) |
10 |
Практичне завдання 2 «АВТОРСЬКЕ ПРАВО ТА СУМІЖНІ ПРАВА» (Проаналізувати норми Законів України «Про авторське право та суміжні права», «Про освіту», «Про вищу освіту» щодо поняття, порушень права інтелектуальної власності та відповідальності за такі порушення. Керуючись відповідними правовими нормами, дати оцінку практичних ситуацій та виконати запропоновані викладачем практичні завдання.) |
40 |
Екзамен |
100 |
Разом |
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно - можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google-клас
2
Google-meet, Zoom, тощо.
Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи аспіранта повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи аспірантів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіюєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням аспіранта з аудиторії.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».
Базові джерела
1. Американська асоціація університетських професорів // Прозорість і корупція в системі вищої освіти України: зб. матер. конф. (21-22 листоп. 2002 р., м. Львів). - К.: Таксон, 2003. - (Серія «Вища освіта в сучасному світі»). - С. 257-258.
2. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання: ДСТУ 8302:2015 / Нац. стандарт України. - Вид. офіц. - Введ. з 01.07.2016. - К.: УкрНДНЦ, 2016. - 16 с. - (Інформація та документація).
3. Бондаренко С. В. Авторське право та суміжні права / С. В. Бондаренко. - К. : Ін-т інтел. власн. і права, 2008. - 288 с.
4. Бралатан В. П. Професійна етика: навч. посібник / В. П. Бралатан, І. В. Гуцаленко, Н. Г. Здирко. -К.: Центр учбової літератури, 2011. - 251 с.
5. Гасюк Л. М. До проблеми визначення сутності поняття «професійна етика» / Л. М. Гасюк // Теоретичні питання освіти та виховання: Збірник наукових праць. - 2001. - Випуск 14. - С. 100-102.
6. Драган Л. Професійна етика та культура педагогічних стосунків у сучасній школі // Директор школи.
- 2001. - № 20.
7. Етичний кодекс ученого України [проект]. - К.: Видавничий дім «Академперіодика» НАН України, 2009. - 16 с.
8. Етичний кодекс членів Фулбрайтівського товариства України / Харківська правозахисна група. -Харків : Права людини, 2008. - 32 с.
9. Закон України Про наукову і науково-технічну діяльність. Сайт Верховної Ради України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1977-12.
10. Іванов В. Ф. Журналістська етика : Підручник / Іванов В. Ф., Сердюк В. Є. - К. : Вища школа, 2007. -
11. Ідея Університету : Антологія / Упоряд. М. Зубрицька, Н. Бабалик, З. Рибчинська. - Львів : Літопис, 2002. - 304 с.
12. Кодекс етики університету Конкордія // Прозорість і корупція в системі вищої освіти України : зб. матер. конф. (21-22 листоп. 2002 р., м. Львів). - К.: Таксон, 2003. - (Серія «Вища освіта в сучасному світі»). - С. 231-256.
13. Корягін М. В. Основи наукових досліджень: навч. посібник / М. В. Корягін, М. Ю. Чік. - К.: Алерта, 2014. - 622 с.
14. Нортвудський університет (американський приватний університет, заснований у 1959 р.). Кодекс етики // Прозорість і корупція в системі вищої освіти України: зб. матер. конф. (21-22 листоп. 2002 р., м. Львів). - К.: Таксон, 2003. - (Серія «Вища освіта в сучасному світі»). - С. 259-260.
15. Право інтелектуальної власності : акад. курс : підруч. для студ. вищих навч. закладів / О. П. Орлюк, Г. О. Андрощук, О. Б. Бутнік-Сіверський та ін.; за ред. О. П. Орлюк, О. Д. Святоцького. - К. : Вид. дім «Ін Юре», 2007. - 696 с.
16. Солоницина А. А. Профессиональная этика и этикет. Учебник / Солоницина А. А. - Владивосток: Изд-во Дальневост. унт-та, 2005. - 200 с.
17. Цвык В. А. Профессиональная этика. Основы общей теории / В. А. Цвык. - М.: Издательство Российского Университета дружбы народов, 2012. - 292 с.
18. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № № 2145^Ш портал [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/2145- 19
19. Про наукову і науково-технічну діяльність: Закон України від 26.11.2015 № 848^Ш [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/848-19 9. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556^11 портал [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1556- 18
20. Про авторське право і суміжні права: Закон України від 23.12.1993 № 3792-ХІІ портал [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://zakon.rada.gov.Ua/laws/show/3792-12#n474
Додаткова література
21. Апресян Р. Г. Этика: Учебник / Гусейнов А. А., Апресян Р. Г. - М.: Гардарики, 2000. - 472 с.
22. Апресян Р. Профессиональная, прикладная и практическая этики / Р. Апресян. Сайт Института
философии РАН. - [Електронний ресурс]. - Режим
доступу:http://iph.ras.ru/uplfile/ethics/biblio/Apressyan/Prof_ethics.html.
23. Блэкберн С. Этика. Краткое введение / Саймон Блэкберн. - М.: АСТ, Астрель, 2007. - 192 с.
24. Гасюк Л. М. Етика в українському вимірі / Гасюк Л. М. // Вісник Черкаського державного університету: Психолого-педагогічні науки. - 2000. - Випуск 18. - С.23-28.
25. Геффдинг Г. Этика или наука о нравственности / Г. Геффдинг. - М.: ЛКИ, 2007. - 386 с.
26. Дедюлина М. А. Этика: Учебно-методическое пособие / М. А. Дедюлина. - Таганрог: Изд-во ТРТУ, 2005. - 100 с.
27. Лозовой В. О. Етика: Навч. посіб. / В. О. Лозовой, М. І. Панов, О. А. Стасевська та ін.; За ред. проф.В.О. Лозового. - К.: Юрінком Інтер, 2002. - 224 с.
28. Малахов В. А. Етика: Курс лекцій : Навч. посібник / Віктор Малахов. - К.: Либідь, 2001. - 384 с.
29. Мовчан В. С. Етика: Навч. посібник / В. С. Мовчан. - 3-тє вид., випр. і доп. - К.: Знання, 2007. - 483 с.
30. Фролов И., Юдин Б. Этика науки: Пробл. и дискус. / И. Фролов, Б. Юдин. - М.: Политиздат, 1986. -398 с.