041 Б ОК 23 Богослужбова практика
Обсяг: 12 кредитів ЄКТС Семестр: І^Ш , Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладача Ім’я Протодиякон Юрій Ігорович Мигаль |
|
Контакти |
E-mail: George777george@ukr.net; тел.: 0442788044 |
Робоче місце |
кафедра Священного Писання (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
Понеділок та четвер: з 14:00 до 15:00 (Консультації за попередньою домовленістю) |
Опис курсу
Цей курс призначений для підготовки студентів бакалаврів, які на основі здобутих ними теоретичних знань здобувають практичні та професійні навики в області кліросного та вівтарного служіння. Даний курс сприяє правильному розумінню структури богослужінь та уставних особливостей при звершенні богослужінь в Українській Православній Церкві.
Основною базою проходження богослужбової практики є академічний храм святого апостола і євангеліста Іоана Богослова. Відповідно до «Положення про проведення практик здобувачів вищої освіти КПБА» базою богослужбової практики можуть бути інші храми православної Церкви України при наявності укладеного письмового договору між сторонами (Академія / настоятель храму чи намісник монастиря) та дозволу на те ректора.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть:
- ефективно формувати комунікаційну стратегію в галузі богослів’я та оперувати сучасними інформаційними та комунікаційними технологіями.
- практичні навички здійснення Богослужіння та вміти самостійно скласти і практично відправити Православне Богослужіння в рамках церковного уставу.
- аналізувати власну відповідальність за наслідки впровадження інноваційних педагогічних дій, окреслення програми власного професійного становлення та самовдосконалення на основі аналізу набутого під час практики педагогічного досвіду.
- розв’язувати складні завдання й проблеми у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів у галузі богослов’я.
Передують вивченню курсу «Церковне читання», «Вступ до літургіки (церковний устав)», «Літургіка», «Церковний спів», «Українська мова (за професійним спрямування)», «Церковнослов’янська мова».
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- спілкуватися українською мовою як усно, так і письмово у професійній діяльності
- застосовувати набуті знання в галузі при вирішенні професійних завдань.
- використовувати основні знання, принципи і методи науково-богословських досліджень, збирати, систематизувати й аналізувати інформацію за темою дослідження, враховуючи єдність богословського знання.
- виділяти богословську проблематику у міждисциплінарних дослідженнях.
- вести відповідну навчальну, виховну, просвітницьку діяльність в освітніх та просвітницьких організаціях.
- використовувати елементи музичної грамоти, богослужбові тексти та мелодійний ряд восьми гласів під час звершення православного богослужіння.
Форми і методи навчання
Курс буде викладений у формі організації самостійної роботи студентів в бібліотеках, на кліросі та комп’ютерних мережах (360 год.), . Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, усне опитування, контрольне прослуховування виконання обіходних богослужбових піснеспівів;у відповідності до церковного уставу і богослужбових особливостей виконувати обов’язки паламаря, і практично відслужити уставне богослужіння.
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
10 |
Ознайомлення з устроєм православного храму. |
|
20 |
Обов’язки паламаря за богослужінням |
Частина І (І - ІІІ семестри) |
90 |
Ознайомлення з текстом та змістом богослужбових книг |
|
60 |
Особливості звершення богослужінь добового та седмичного кола |
Частина ІІ (IV - V семестри) |
60 |
Божественна літургія. Особливості звершення. |
|
30 |
Особливості звершення богослужінь річного кола. Дванадесяті та великі свята |
|
45 |
Богослужіння Постової Тріоді |
Частина ІІІ (VI - VN! семестри) |
45 |
Богослужіння Квітної Тріоді |
|
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових: Частина 1
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Ведення щоденника практики |
40 |
Відвідування та виконання поставлених індивідуальних завдань |
10 |
Розуміння змісту богослужбових книг, особливостей паламарського служіння |
10 |
Модульне практичне заняття |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Частина 2
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Ведення щоденника практики |
30 |
Відвідування та виконання поставлених індивідуальних завдань |
20 |
Знання та розуміння схем богослужінь добового та седмичного кіл. |
10 |
Знання особливостей при звершенні Божественної літургії |
10 |
Модульне практичне заняття |
20 |
Залік |
100 Ча Бали |
Разом стина 3 Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Ведення щоденника практики |
30 |
Відвідування та виконання поставлених індивідуальних завдань |
10 |
Розуміння особливостей річного кола богослужінь |
20 |
Знання особливостей при звершенні богослужінь Постової та Квітної Тріоді |
10 |
Модульне практичне заняття |
20 |
Залік |
100 |
Разом |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом даного курсу. Студенту, який не виконав програму практики з поважних причин, може бути надано право проходження практики повторно при виконанні умов, визначених Академією. Відвідування баз практики є обов’язковим компонентом оцінювання, за яке нараховуються бали. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) практика може відпрацюватись в інший не запланований графіком час за погодженням із керівником практики.
Дедлайн. Крайньою межею здачі щоденників практики є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо я виявлю, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а я повідомляю про інцидент декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника/учасниці.
Мобільні пристрої на практичних заняттях не використовуються (в крайніх випадках лише з навчальною метою).