041 Б ОК 16 Догматичне богослів’я
Обсяг: 14,5 кредитів ЄКТС Семестр: І^Ш, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладача |
|
Ім’я |
Протоієрей Олег Маланяк |
Контакти |
E-mail: andrii035@ukr.net , тел.: 050 999 66 44 |
Робоче місце |
кафедра богослів'я (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
Четвер 14.30 -16.00 |
Опис курсу
Цей курс призначений для підготовки студентів бакалаврів, в яких будуть сформовані уявлення про догматичне богослов'я як про науково-богословську систему, зі своєю власною галуззю знання, методологією, історією розвитку, особливостями сучасного стану та прикладними завданнями, зможуть розкрити зміст догматів православної віри, а також усіх основних складових догматичного вчення Церкви.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть знати:
- знати основні етапи розвитку богословської науки, наукові школи галузі знань «Богослів’я», їх теоретичні і практичні розробки, а також наукові концепції світової і вітчизняної богословської науки.
- критично інтерпретувати сучасні релігійні системи і думки крізь призму православного богословського вчення.
Передують вивченню курсу «Історія Православної Церкви», «Патрологія», «Гомілетика».
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
- розуміти предметну область, теоретичні та методичні завдання, у професійній діяльності;
- вести наукові дискусії, відстоювати власні погляди й позиції, визначати актуальні проблеми сучасності;
- визначати зміст догматів та принципи використання біблійних засад у процесі формування віровчення православної церкви;
- мати уявлення про єдність біблійних книг, об'єднаних однією темою - спасіння людства від зла шляхом пришестя в світ Боголюдини Ісуса Христа та розуміти актуальність біблійних розповідей і оповідань в житті сучасної християнської Церкви.
Форми і методи навчання
Курс буде викладений у формі лекцій (216 год.) та практичних занять (54 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (165 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, усне опитування, контрольне прослуховування, консультації.
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
|
Поняття про Догматичне Богослів’я. Джерела християнського віровчення |
Частина І (IV семестр) |
|
Вчення про Бога в Самому Собі |
|
|
Вчення про Триєдиного Бога |
Частина II (V семестр) |
|
Основи вчення про Бога-творця світу |
Частина III (VI семестри) |
|
Ангелологія |
|
|
Основи вчення про Промисел Божий |
Частина IV ( VII семестр) |
|
Православна сотеріологія |
|
|
Форми (види, приклади) божественного служіння господа Ісуса Христа |
Частина V (VIII семестр) |
|
Вчення про благодать та про церкву. Таїнства православної церкви |
|
|
Особливості богословського вчення про кінець світу та друге пришестя христове |
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових: Частина І
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
1 Есе «Тема 1-го модулю на вибір» |
20 |
Усне опитування по 1-му модулю |
10 |
2 Есе «Тема 2-го модулю на вибір» |
20 |
Усне опитування по 2-му модулю |
40 |
Екзамен. |
100 |
Разом |
Ча Бали |
стина ІІ Результат навчання, що оцінюється |
20 |
1 Есе «Тема 3-го модулю на вибір» |
20 |
Індивідуально-дослідне завдання (реферат) |
30 |
Усне опитування по 3-му модулю |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Частина ІІІ
І
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
1 Есе «Тема 4-го модулю на вибір» |
20 |
Усне опитування по 4-му модулю |
10 |
2 Есе «Тема 5-го модулю на вибір» |
20 |
Усне опитування по 5-му модулю |
40 |
Екзамен |
100 |
Разом |
Ча Бали |
стина IV Результат навчання, що оцінюється |
10 |
1 Есе «Тема 6-го модулю на вибір» |
15 |
Усне опитування по 6-му модулю |
10 |
2 Есе «Тема 7-го модулю на вибір» |
15 |
Усне опитування по 7-му модулю |
10 |
3 Есе «Тема 8-го модулю на вибір» |
15 |
Усне опитування по 8-му модулю |
25 |
Залік |
100 |
Разом |
Частина V |
|
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
1 Есе «Тема 9-го модулю на вибір» |
10 |
2 Есе «Тема 10-го модулю на вибір» |
10 |
3 Есе «Тема 11-го модулю на вибір» |
30 |
Підсумкове оцінювання (опитування) |
40 |
Екзамен |
100 |
Разом |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно - можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google-клас.
Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».