Еристика

ВД10 Еристика

Обсяг: 2 кредити ЄКТС Семестр: IV, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу

Інформація про викладача

Ім’я    Священик    Сергій    Бережной

Контакти

е-таіі: kvivsaintscathedral@amail.com

Робоче місце

Кафедра церковно-практичних дисциплін (вул.Трьохсвятительська,8)

Години

консультацій

за попередньою домовленістю

Опис курсу

Цей курс призначений для формування у аспірантів наукових теоретико-практичних знань присвячених мистецтву красномовства та технологій переконання. Вивчення лише теоретичних складових курсу не забезпечує вільного використання отриманих знань на практиці в конкретних комунікативних ситуаціях, тому важливою частиною курсу є перевірка і практичне засвоєння знань в межах визначених комунікативних ситуацій. Зважаючи на значення комунікації в сучасному суспільстві, важливим стає формування у аспірантів знань в сфері засобів аргументації, що допомагають досягнути переконання і відповідно ствердження й поширення власних думок. Курс еристики розгортає розуміння комунікації як провідного засобу і мовлення і слухання, презентує концепт активного слухання, основи переговорів, ділового та духовного рівня діалогу. Пояснюється значення дискурсу суперечки у людському житті, запропоновано для засвоєння низку прийомів суперечки в етичному вимірі та з точки зору «недозволених методів». Наголошується на значенні толерантного діалогу та конструктивної мовленнєвої поведінки у дискурсі конфлікту.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть:

-    формулювати ідеї, дискутувати та розуміти теми обговорення як суспільно значимі та як особистісні;

-    вести переговори, суперечки, конструктивно трансформувати конфліктогенні дискурси;

-    вирішувати самостійно комплексні завдання, пов’язанні із верифікацією результатів існуючих оприлюднених досліджень в галузі риторики та порівнювати їх із результатами власне проведених досліджень;

-    самостійно шукати та критично опрацьовувати літературу зі сфери досліджень еристичної проблематики, вільно володіти методами обробки, аналізу та синтезу наукової інформації.

Мета навчання

Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:

- застосовувати знання з еристики у фаховій практичній діяльності та сфері освіти;

- реалізувати навички логічного й критичного мислення, самостійного навчання та постійного

підвищення фахової компетентності;

-    критично осмислювати технології маніпуляцій в еристичних ситуаціях;

- усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, свободи слова та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

Форми і методи навчання

Курс буде викладений у формі лекцій (15 год.) та практичних занять (15 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (30 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації, метод проблемного викладання з використанням елементів пояснювально-ілюстративного та частково-пошукового (евристичного) методів; метод навчальної дискусії; метод кейс-стаді; методи моделювання, дослідницький та інші методи.

Організація навчання

Обсяг

Тема

Частини (семестри)

30

Загальна характеристика суперечки. Аргументація і критика

Частина І (IV семестр)

30

Правила і помилки в аргументації та критиці. Прийоми маніпулювання у суперечках

Оцінка

Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:

Бали

Результат навчання, що оцінюється

15

Участь в дискусіях “Суперечка, її види та форми.” “Прийоми маніпулювання в суперечках”

20

Написання есе “Вплив психіки на якість ораторської промови”. “Поза, жести, міміка людини під час публічного виступу.”

“Зовнішній вигляд та особистість оратора”

10

Доповіді «Види аргументації» «Невербальні прийоми маніпулювання у суперечках»

15

Тестовий контроль знань

15

Відповіді та доповнення на практичних (семінарських) заняттях

30

Підсумковий контроль знань

100

Разом

Політика курсу

Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно - можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google-клас, Zoom, Google meet, тощо.

Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.

Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.

Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.

Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіюєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.

Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.

Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».

Інформаційні ресурси

Базові:

1.    Абрамович С.Д., Чікарьова М.Ю. Риторика. - Львів: Світ, 2001. - 240 с.

2.    Ивин А.А. Основы теории аргументации: Учебник. М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1997 — 352 с.

3.    Корнилова Е.Н. Риторика - Искусство убеждать. Своеобразие публицистики античной эпохи: Учеб пособие. - М.: Изд-тво УрАО, 1998. - 208 с.

4.    Москаленко А.З. Комунікативна політологія. Новітні тенденції розвитку мас-медіа. - К.: Школяр, 1997. - 60 с.

5.    Пономарів Олександр. Культура слова: Мовностилістичні поради: Навч. посібник. - К.: Либідь, 1909.

- 240 с.

6.    Препотенська М. Філософія риторики. Екзистенційні та метаантропологічні аспекти. Навчальний посібник. - К.: Фірма «Інкос», 2011.- 228 с.

7.    Препотенська М. Кайс-Красовська З. Риторика. 10 ключових тем. Навчальний посібник. - К.: ІНТЕРСЕРВІС, 2020. - 296 с.

8.    Сагач Г.М. Золотослів. Ч. І: Навч. посібник з риторики. - Допов. і перероб. - К.: Школяр, 1998. - 253 с.

9.    Хоменко І. В. Еристика : підручник / І. В. Хоменко. - К. : Центр правової літератури, 2008. - 280 с.

10.    Шейнов В.П. Риторика: Учеб. пособие. - Мн.: Амалфея, 2000. - 592 с.

Додаткові:

1.    Античные риторики / Под ред. А.А. Тахо-Годи. - М.: Изд-во Моск. Ун-та, 1978. - 352 с.

2.    Богдан С.К. Мовний етикет українців: традиції і сучасність. - К.: Рідна мова, 1998. - 475 с.

3.    Бузук Г.Л., Ивин А.А., Панов М.И. Наука убеждать; Логика и риторика в вопросах и ответах. - М., 1992.

4.    Здоровега В. Суперечка або «поле битви» // За матеріалами всесвіт. інф. мережі Інтернет.

5.    Культура української мови: Довідник / С.Я. Єрмоленко, Н.Я. Дзюбишина-Мельник, К.В. Ленець та ін.; За ред. В.М. Русанівського. - К.: Либідь, 1990. - 304 с.

6.    Поварин Сергей, Спор: о теории и практике спора // За матеріалами всесвіт. інф. мережі Інтернет.

7.    Попович М.В. Нарис історії України. - К.: « АртЕк» , 1999. - 728 с.

8.    Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии двадцатого века. - «Рефл-бук» «Ваклер», 2001. - 349 с.

9.    Томан Іржі. Мистецтво говорити / Пер. з чес. В.І. Романця. - 3-тє вид. - К.: Україна, 1996. - 269 с.

10.    Шопенгауэр А. Эристика, или Искусство побеждать в спорах. СПб., 1900 - 224 с.

Інтернет-ресурси

1. Античное ораторское искусство. http://mexalib.com/view/228776.

2.    Аристотель. Риторика. http://lib.ru/POE ЕАЗТ/АШБТОТЕЬ/гИопккМ:

3.    Бредемайер К. Черная риторика. http://www.perehvat.net/stati/karsten-bredemaverchernava-ritorika.html.

4.    О риторике Феофана Прокоповича // http://www.portal-slovo.ru/philologv/43524.php

5.    Полеміка у спілкуванніhttps://pidru4niki.com/84458/dokumentoznavstvo/polemika spilkuvanni

6.    Путеводитель по дебатам http://cmiso.ru/wp-content/uploads/2017/09/putevoditel-podebatam.pdf

7.    Риторика. Навчальні матеріали онлайн. http://pidruchniki.com/ritorika/.

8.    Центр актерского мастерства.http://biblioteka.teatr-obraz.ru/text.

9.    Цицерон Марк Туллий. Три трактата об ораторском искусстве //

10.    Шейнов В. П. Конфликты в нашей жизни и их разрешение. - Минск:, 1997.

11.    Шейнов В. П. Искусство убеждать: Учебно- практическое пособие. -М., 2000.

 

Теги