041 Б В 6 Історія Помісних Церков
Обсяг: 3 кредитів ЄКТС Семестр: V , Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладача |
|
Ім’я |
|
Контакти |
E-mail: apologia@ukr.net, тел.: +380672992616 |
Робоче місце |
Кафедра богослів'я (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
Щоп’ятниці 14.30 - 16.00 |
Опис курсу
Цей курс призначений для підготовки студентів бакалаврів, який ознайомить здобувачів вищої богословської освіти з життям Помісних Церков в їх історичному та еклезіологічній розвитку в контексті всесвітнього історичного процесу, а також загальнохристиянської церковної історії.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть знати:
- основні етапи та закономірності історичного Помісних церков;
- основні розділи Історії Помісних церков і їх взаємозв'язок, правила збору, систематизації і
аналізу інформації по темі дослідження;
- роль окремих особистостей і рухів в церковно-історичному процесі.
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- аналізувати основні етапи та закономірності історичного розвитку суспільства для формування
громадянської позиції;
- використовувати знання основних розділів теології і їх взаємозв'язок, збирати, систематизувати
і аналізувати інформацію з теми дослідження;
- розвивати професійні вміння та навички, стимулювати самостійне критичне мислення в роботі з
пропонованими джерелами і науковою літературою;
- формувати аргументованої позиції при аналізі ключових проблем історії Помісних
Православних Церков.
Форми і методи навчання
Курс буде викладений у формі лекцій (48 год.) та практичних занять (12 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (30 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, усне опитування, контрольне прослуховування, консультації.
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
45 |
Церкви древніх патріархатів |
Частина І (V семестр) |
45 |
Помісні Православні Церкви |
|
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
5 |
Підготовка і захист аналітичних матеріалів: «Історія і сучасне визначення понять автокефалії та автономії» |
5 |
Грузинська Православна Церква: історичний розвиток канонічної структури; особливості життя сучасної Грузинської Православної Церкви |
5 |
Історія Сербської Православної Церкви: розквіт Православ'я в Сербії в Середні століття; канонічна структура сербського Православ'я в XVШ-XIX ст.; проблеми Сербської Православної Церкви у зв'язку з політичним життям Югославії в XX ст. |
5 |
Історія Румунської Православної Церкви: історія Християнства на румунських землях; православна Румунія в Османській імперії і фанаріотського проблема; канонічна структура румунського Православ'я в XVШ-XX ст. |
5 |
Історія Болгарської Православної Церкви: православна місія у слов'ян в ранньому Середньовіччі; Тирновський патріархат і Охридська архієпископія. Проблема визнання автокефалії Болгарської Православної Церкви в ХІХ-ХХ ст .; розкол 1990-х рр. в Болгарській Православній Церкві |
5 |
Історія Кіпрської Православної Церкви: дарування автокефалії Кіпру в V ст .; греко-турецька проблема на Кіпрі; специфіка церковно-державних відносин на Кіпрі в XX в. |
5 |
Історія Елладської Православної Церкви: причини появи Елладської Православної Церкви в XIX ст.; становище Православної Церкви в сучасній Греції; особливості канонічної структури Православної Церкви в сучасній Греції. |
5 |
Історія Польської Православної Церкви: Православ'я в Речі Посполитої і в російській Польщі; отримання автокефалії Польської Православної Церквою в XX ст.; Польська Православна Церква і національне Польська держава в XX в. |
5 |
Історія Православної Церкви Чеських земель і Словаччини: розквіт і занепад Православ'я в Великої Моравії; канонічна структура чеського і словацького Православ'я в Австрії та Угорщині в XVШ-XIX ст .; чеське національне відродження і Православ'я |
5 |
Історія Православної Церкви в Америці: православна місія в Америці в XVШ-XX ст., канонічні труднощі самовизначення американських православних парафій в XX ст.; сучасна структура православних Церков в США. |
20 |
Модульні контрольні роботи |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно - можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google-клас.
Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіюєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».