Історія та актуальні питання православного богослів’я

ВД1 Історія та актуальні питання православного богослів’я

Обсяг: 3 кредити ЄКТС Семестр: І-ІІ, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу

Інформація про викладача

Ім’я

Священик Ростислав Воробій, к. н. з богосл.

Контакти

e-mail: тел.: rostyslav.vorobii@gmail.com

Робоче місце

Кафедра Богослів’я (вул.Трьохсвятительська,8)

Години консультацій

За попередньою домовленістю

Опис курсу

Цей курс призначений для дослідження та вивчення аспірантами спектру питань зосереджених навколо фундаментального моменту життя християнина в реаліях сучасного світу, переслідуючи збереження цілісності та незмінності власної релігійно-духовної самоідентичності, при цьому спираючись на богослів’я Православної Церкви та сучасну наукову парадигму. Даний предмет особливо актуальний для аспірантів, які вже оволоділи систематичними знаннями в різних сферах богослів’я, та також є відповідальними за майбутній розвиток православної теології.

У результаті вивчення навчальної дисципліни аспіранти будуть:

-    аналізувати, систематизувати та узагальнювати результати досліджень в царині різних наук, передусім богослів’я, з використанням сучасних методів науки та інформаційних технологій;

-    вололіти навиками критичного осмислення проблем сфері богослів’я, релігієзнавства, педагогіки, психології та ін.;

-    висловлювати офіційну церковну позицію, виражену у соціальному вченні Православної Церкви;

-    аналізувати наукові здобутки, результати роботи з науковими працями і допоміжною літературою.

Мета навчання

Після успішного закінчення курсу аспіранти будуть здатні:

-    спілкуватися з фахівцями та експертами різного рівня інших галузей знань;

-    аналізувати і оцінювати основні етапи історії богословської традиції;

-    на поглибленому рівні розуміти зміст книг Святого Письма, його контексту та герменевтичних методів тлумачення, а також знати святоотцівську письмову спадщину;

-    критично і системно аргументувати богословську позицію на підставі відповідного аналізу, оцінки і синтезу богословських знань і навичок.

Форми і методи навчання

Курс буде викладений у формі лекцій (30 год.) та практичних занять (30 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (30 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації, метод проблемного викладання з використанням елементів пояснювально-ілюстративного та частково-пошукового

(евристичного) методів; метод навчальної дискусії; метод кейс-стаді; методи моделювання, дослідницький та інші методи.

Організація навчання

Обсяг

Тема

Частини (семестри)

20

Екуменічний діалог, його витоки і сучасний стан

 

20

Конкретні панівні наукові гіпотези сучасності та їх контраверсійність із християнським вченням

 

20

Християнські цінності і їх проповідь в сьогоденні.

Частина І (І-ІІ семестр)

10

Деякі питання біоетики

 

Оцінка

Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:

Бали

Результат навчання, що оцінюється

10

Дискусія: «Жіноче священство: за і проти»

10

Мультимедійна презентація: «Біблійне богослівя в світі цифрових технологій: розкриття актуальних тем за допомогою сучасних засобів комунікації»

10

Доповідь: «Апокрифи: чи справді від людей щось приховується?»

10

Есе: «Сурогатне материнство: погляд православного богослів’я»

10

Дискусія: «Евтаназія: вияв милосердя чи самогубство?»

20

Відповіді на семінарах

30

Підсумковий контроль знань

100

Разом

Політика курсу

Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно - можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google-клас.

Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.

Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.

Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.

Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіюєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.

Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.

Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...» (чи передбачені уставом тропарі та задостойники 12-тих свят).

Інформаційні ресурси

1.    Біблія. Книги Священного Писання Старого та Нового Завіту.

2.    Анцух Н. С. Трансграничные проблемы правового регулирования суррогатного материнства - Минск.: Издательство «Четыре четверти», 2015.

3.    Бурова, С. Н. Социология брака и семьи: история, теоретические основы, персоналии/ С. Н. Бурова; Белорусский государственный университет. - Минск: Право и экономика, 2010.

4.    Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій (офіційний сайт): https://vrciro.org.ua/ua.

5.    Інститут релігійної свободи (офіційний сайт): https://www.irs.in.ua/ua.

6.    Биоэтика и современные проблемы медицинской этики и деонтологии: материалы Республиканской научно-практической конференции с международным участием. - Витебск: ВГМУ, 2016.

7.    Грин Б. Элегантная Вселенная. Суперструны, скрытые размерности и поиски окончательной теории.

- М.: Либроком, 2016.

8.    Евтаназія: міжнародний досвід легалізації вбивства милосердя. Швая С.В., Рудик А.Р., Шварцева М.І.// Міжнародний мультидисциплінарний науковий журнал «ДОГОЇ. Мистецтво наукової думки», №7, Листопад, 2019. - с.77-81.

9.    Жичинский Ю. Бог и творение. Очерк теории эволюции. - М.: ББИ, 2014.

10.    Каку М. Физика невозможного. - М.: Альпина нон-фикшн, 2009.

11.    Клементс Р. Христианство в современном мире. - Новосибирск: Посох, 1997.

12.    Ковальова О., Лисовий В., Амбросова Т., Смирнова В. Основи біоетики та біобезпеки. - К.: Видавництво «Медицина», 2017.

13.    Койн Дж. Эволюция. Неопровержимые доказательства. - М.: Альпина Паблишер, 2018.

14.    Лук’янець В., Кравченко О., Мороз О. Природознавство і гуманітарія. Пошуки взаєморозуміння.    -    К.:

Парапан, 2009.

15.    Мерфи Н., Эллис Дж. О нравственной природе вселенной. Богословие, космология и этика. - М.: ББИ, 2004.

16.    Пикок, Артур. Эволюция - тайный друг веры. - М.: ББИ, 2013.

17.    Ратцингер, Йозеф (Бенедикт XVI). Вера. Истина. Толерантность. - М.: ББИ, 2007.

18.    Романовский Г. Б. Правовая охрана материнства и репродуктивного здоров’я. - М.: Издательство «Проспект», 2015.

19.    Серль, Джошуа Т. Богослов’я у постхристиянському світі. - К.: Дух і Літера, 2020.

20.    Сіберг Д. Цифровая диета. Как победить зависимость от гаджетов и технологий. -    М.:    Альпина

Паблишер, 2018.

21.    Силуянова И. В. Биомедицинская этика. - М.: Издательство Юрайт, 2016.

22.    Слесинский, Роберт. Зов любви. Современное общество и Церковь. - Минск: Экономпресс, 2008.

23.    Хайстин, Венцель ван. Один в мире? Уникальность человека в науке и богословии. - М.: ББИ, 2014.

24.    Швецова М. Н. Социально-психологическое сопровождение замещающей семи. - М.: Прометей, 2013.

25.    Офіційні рапорти всіх минулих Генеральних Асамблей ВРЦ: oikoumene.org/about-the-wcc/orqanizational-structure/assemblv#past-wcc-assemblies. (Eng.)

26.    Bainton, Ronald H. A History Of The Ecumenical Movement. London: S.P.C.K., 1954.

27.    Baptism, Eucharist and Ministry: Faith and Order Paper No. 111. Geneve: World Council of Churches (WCC Publications), 1982.

28.    Baptism Eucharist and Ministry 1982-1990: Report on the Process and Responses-Paper #149 (Faith and Order). Geneve: World Council of Churches (wCc Publications), 1990.

29.    Dictionary of the Ecumenical Movement (2nd Revised edition). Geneva: World Council of Churches (WCC Publications), 2003;

30.    The Church: Towards a Common Vision: Faith and Order Paper No. 214. Geneva: World Council of Churches (WCC Publications), 2013.

31.    Visser 't Hooft, W. A. The Genesis of the World Council of Churches, in: A History of The Ecumenical Movement 1517-1948, R. Rose, S. Ch. Neill (ed.). London: SPCK 1967.

Теги