041 Б В 27 Історія Вселенських соборів
Обсяг: 3 кредитів ЄКТС Семестр: V , Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладача |
|
Ім’я |
Протоієрей Михайло Романович Лесюк |
Контакти |
E-mail: ivan-k.ukr.net, тел.: 0504464273 |
Робоче місце |
Кафедра церковно-практичних дисциплін (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
15.00 - 16.00, вівторок |
Опис курсу
Цей курс призначений для підготовки студентів бакалаврів, який ознайомить здобувачів вищої богословської освіти з історією Церкви періоду Вселенських Соборів
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть знати:
- основні історичні факти, дати, події церковної історії, їх причини та наслідки для життя Церкви;
- розвиток богословської думки епохи Вселенських соборів;
- єресі й секти, розколи;
- роль окремих особистостей і рухів в церковно-історичному процесі.
- джерельний базис святоотцівської спадщини;
- ступінь достовірності й об’єктивності письмових джерел, що збереглися до наших днів
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- аналізувати основні етапи та закономірності історичного розвитку суспільства для формування
громадянської позиції;
- використовувати знання основних розділів теології і їх взаємозв'язок, збирати, систематизувати і аналізувати інформацію з теми дослідження;
- розвивати професійні вміння та навички, стимулювати самостійне критичне мислення в роботі з
пропонованими джерелами і науковою літературою;
- використовувати знання з дисципліни в процесі духовно-морального розвитку;
- подавати теоретичний матеріал у поєднанні з практикою його застосування на навчальних
картах Стародавнього світу Форми і методи навчання Курс буде викладений у формі лекцій (48 год.) та практичних занять (12 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (30 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, усне опитування, контрольне прослуховування, консультації.
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
45 |
Передумови скликання та хід проведення соборних зібрань: історичний зріз. Богословські принципи соборів і характеристика прийнятих положень. |
Частина І (V семестр) |
45 |
Тринітарні, христологічні й антропологічні суперечки |
|
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
5 |
Підготовка і захист аналітичних матеріалів: «Розбійницький собор» (ІІ Ефеський) 449 року |
5 |
Христологічний халкидонський орос, його зміст та значення |
5 |
Аналіз догматичних концепцій Нікео-Царгородського Символу віри |
5 |
Догмат про Пресвяту Трійцю |
5 |
Догмат 630-ти Отців IV Вселенського собору у Халкидоні «Про дві природи в одній іпостасі Господа нашого Ісуса Христа» |
10 |
Догмат 170-ти Отців VI Вселенського собору в Константинополі «Про дві волі й дії в Господі нашому Ісусі Христі». |
10 |
Встановлення свята «Торжество православ’я» |
10 |
Догмат 367-ти Отців VII Вселенського собору в Нікеї «Про іконошанування» |
15 |
Модульні контрольні роботи |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно — можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google -клас.
Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіюєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».