Історія Вселенських соборів

041 Б В 27 Історія Вселенських соборів

Обсяг: 3 кредитів ЄКТС Семестр: , Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу

Інформація про викладача

Ім’я

Протоієрей Михайло Романович Лесюк

Контакти

E-mail: ivan-k.ukr.net, тел.: 0504464273

Робоче місце

Кафедра церковно-практичних дисциплін (вул.Трьохсвятительська,8)

Години консультацій

15.00 - 16.00, вівторок

Опис курсу

Цей курс призначений для підготовки студентів бакалаврів, який ознайомить здобувачів вищої богословської освіти з історією Церкви періоду Вселенських Соборів

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть знати:

-    основні історичні факти, дати, події церковної історії, їх причини та наслідки для життя Церкви;

-    розвиток богословської думки епохи Вселенських соборів;

-    єресі й секти, розколи;

-    роль окремих особистостей і рухів в церковно-історичному процесі.

-    джерельний базис святоотцівської спадщини;

-    ступінь достовірності й об’єктивності письмових джерел, що збереглися до наших днів

Мета навчання

Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:

-    аналізувати основні етапи та закономірності історичного розвитку суспільства для формування

громадянської позиції;

-    використовувати знання основних розділів теології і їх взаємозв'язок, збирати, систематизувати і аналізувати інформацію з теми дослідження;

-    розвивати професійні вміння та навички, стимулювати самостійне критичне мислення в роботі з

пропонованими джерелами і науковою літературою;

-    використовувати знання з дисципліни в процесі духовно-морального розвитку;

-    подавати теоретичний матеріал у поєднанні з практикою його застосування на навчальних

картах Стародавнього світу Форми і методи навчання Курс буде викладений у формі лекцій (48 год.) та практичних занять (12 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (30 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, усне опитування, контрольне прослуховування, консультації.

Організація навчання

Обсяг

Тема

Частини (семестри)

45

Передумови скликання та хід проведення соборних зібрань: історичний зріз. Богословські принципи соборів і характеристика прийнятих положень.

Частина І (V семестр)

45

Тринітарні, христологічні й антропологічні суперечки

 

Оцінка

Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:

Бали

Результат навчання, що оцінюється

5

Підготовка і захист аналітичних матеріалів: «Розбійницький собор» (ІІ Ефеський) 449 року

5

Христологічний халкидонський орос, його зміст та значення

5

Аналіз догматичних концепцій Нікео-Царгородського Символу віри

5

Догмат про Пресвяту Трійцю

5

Догмат 630-ти Отців IV Вселенського собору у Халкидоні «Про дві природи в одній іпостасі Господа нашого Ісуса Христа»

10

Догмат 170-ти Отців VI Вселенського собору в Константинополі «Про дві волі й дії в Господі нашому Ісусі Христі».

10

Встановлення свята «Торжество православ’я»

10

Догмат 367-ти Отців VII Вселенського собору в Нікеї «Про іконошанування»

15

Модульні контрольні роботи

30

Залік

100

Разом

Політика курсу

Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно — можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google -клас.

Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.

Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.

Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.

Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіюєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.

При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.

Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.

Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».

Теги