041 Б ОК 21 Основне богослів’я
Обсяг: 3 кредити ЄКТС Семестр: VII, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладача |
|
Ім’я |
протоієрей Сергій Олександрович Цьома |
Контакти |
E-mail: apologia@ukr.net, тел.: +380672992616 |
Робоче місце |
(вул.Трьохсвятительська,8) |
Години |
Щоп’ятниці 14.30 - 16.00 |
консультацій |
|
Цей курс призначений для бакалаврів, увага під час навчання буде приділена основній істині християнської віри, що розкривають християнський погляд на Бога, всесвіт, світобудову, суспільство і на актуальні проблеми життя особистості.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть:
- мати концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень та критично осмислювати основні теорії, принципи, методи і поняття у навчанні та професійній діяльності у галузі богослів’я;
- знати основні етапи розвитку богословської науки, наукові школи галузі знань «Богослів’я», їх теоретичні і практичні розробки, а також наукові концепції світової і вітчизняної богословської науки;
- знати основні етапи й історію формування, базові категорії, поняття й терміни богословської науки, а також основні джерела й напрями богословської науки та взаємозв’язок між ними;
- знати основні теоретико-методичні напрямки різноманітних богословських дисциплін та здійснити порівняльний аналіз віровчення православної Церкви з іншими християнськими Церквами.
Передують вивченню дисципліни: «Вступ до богослів'я(катехізис)»,«Патрологія», «Догматичнебогослів’я», «Моральне богослів’я», «Пастирське богослів'я»
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
- здатність та розуміння предметної області, теоретичні та методичні завдання, у професійній діяльності;
- здатність вести наукові дискусії, відстоювати власні погляди й позиції, визначати актуальні проблеми сучасності;
- здатність використовувати основні знання, принципи і методи науково-богословських досліджень,
збирати, систематизувати й аналізувати інформацію за темою дослідження,
враховуючи єдність богословського знання;
- здатність використовувати богословські знання в рішенні задач соціально-практичної та представницько-посередницької діяльності, пов'язаних із об'єктами професійної діяльності.
Курс буде викладений у формі лекцій (48 год.) та практичних занять (12 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (30 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації.
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
45 |
Поняття про релігію. Походження релігії |
Частина І (VII семестр) |
45 |
Основні істини релігії |
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
5 |
Чудеса в православії і нехристиянських релігіях. Сенс чудес Христових. |
5 |
Питання теодіцеї. Розуміння зла в нехристиянських релігіях |
5 |
Особливості апологетики в сучасному суспільстві |
5 |
Святі отці про ставлення до чудес |
5 |
Періоди історії Апологетики. Східні й західні апологети Середньовіччя |
5 |
Сенс і значення страждань |
5 |
Аналіз естетичного підходу до релігії Шлєєрмахера |
5 |
Філософія і християнство. Ставлення отців Церкви до філософії |
5 |
Сенс життя. Різні підходи до цієї проблеми |
5 |
Докази історичності євангельських подій |
5 |
Сучасна цивілізація як спокуса «земного раю» |
5 |
Сучасні варіації язичництва. Псевдорелігії |
10 |
Модульна контрольна робота |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, на період карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (СОУЮ-19), навчання може
здійснюватися дистанційно. У такому разі потрібно дізнатися про графік навчання на основі платформи Ооодіе- клас.
Дедлайн. Крайньою межею здачі індивідуальних завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат — серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо я виявлю, щови зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а я повідомляю про інцидент декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника/учасниці.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються лише з навчальною метою.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».