041 Б ОК 18 Патрологія
Обсяг: 6,5 кредитів ЄКТС Семестр: ІІІ - VI, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладача |
|
Ім’я |
Протоієрей Олег Кожушний |
Контакти |
0635026417, olorch@gmail.com |
Робоче місце |
кафедра Священного Писання (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години |
П’ятниця, 14:00 - 15:00 |
консультацій |
|
Опис курсу
Цей курс призначений для бакалаврів та спрямований на вивчення у історико-догматичному аспекті вчення про життя і праці вчителів давньої християнської Церкви та сприятиме правильному розумінню віроповчальних концепцій Православної Церкви.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть:
- застосовувати патрологічні дані в історії, періодизації, датуванні, класифікації напрямків і груп церковної писемності, персоналій, їхніх життєписів, в назвах творів, їх жанрах ізмісті;
- знати основні обов’язки пастиря і завдання священика як вчителя, місіонера, вихователя пастви, духовного керівника пастви і організатора парафіяльного життя і цілі та завдання, важливість і відповідальність пастирського служіння в умовах сучасності;
- знати основні періоди, напрями, ідеї і представників церковної писемності, а також їх творчу спадщину, специфіку рукописної традиції святоотцівських творів та комплексу питань щодо їх автентичності.
Передують вивченню курсу «Історія Української православної церкви», «Філософські студії», «Історія України й української культури».
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їїмісця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
- здатність та розуміння предметної області, теоретичні та методичні завдання, у професійній діяльності;
- здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань);
- здатність вести наукові дискусії, обґрунтовувати, захищати й відстоювати погляди й
позиції православного богослів’я;
- здатність розуміти та визначати правильну оцінку сучасним актуальним проблемам та викликам християнської моралі;
- здатність мати уявлення про єдність біблійних книг, об'єднаних однією темою - спасіння людства від зла шляхом пришестя в світ Боголюдини Ісуса Христа та розуміти актуальність біблійних розповідей і оповідань в житті сучасної християнської Церкви.
Форми і методи навчання Курс буде викладений у формі лекцій (96 год.) та практичних занять (24 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (75 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації.
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
45 |
Вступ до патрології |
Частина І (ІІІ - IV семестри) |
60 |
Донікейська епоха (І-ІІІ століття) |
|
45 |
Епоха Вселенських соборів (ІУ-УІІІ ст.) |
|
45 |
Епоха Константинопольських соборів (IX-XIV ст.) |
Частина II (У^І семестри) |
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:
Частина І
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Моральне вчення книги «Пастир» Єрми |
15 |
Еклезіологія книги «Пастир» Єрми |
10 |
Вчення Іринея Ліонського про Святе Письмо і Святе Передання |
10 |
Климент Олександрійський і його праця «Хто із багатих спасеться» |
15 |
Еклезіологія святого Кіпріана Карфагенського |
10 |
Модульна контрольна робота |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
15 |
Святитель Іоан Златоуст і його Слова про священство (есе до 5 сторінок) |
15 |
Життя і вчення свт. Іоана Златоустого за книгою «Хресний шлях Іоана Златоуста» (презентація 20 слайдів) |
10 |
Свт. Василій Великий і його трактат «Про те що Бог не є винуватцем зла» (реферативна доповідь) |
10 |
Святитель Василій Великий і його «Лист 38 Г ригорію брату» (реферативна доповідь) |
10 |
Святитель Г ригорій Богослов і його «5 слів про богослів’я» (реферативна доповідь) |
10 |
Модульна контрольна робота |
30 |
Екзамен |
100 |
Разом |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, на період карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (СОУЮ-19), навчання може здійснюватися дистанційно. У такому разі потрібно дізнатися про графік навчання на основі платформи Ооодіе- клас.
Дедлайн. Крайньою межею здачі індивідуальних завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо я виявлю, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а я повідомляю про інцидент декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника/учасниці.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються лише з навчальною метою.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».