041 Б ОК 7 Святе Письмо Старого Завіту
Обсяг: 19 кредитів ЄКТС Семестр: І-УІІІ , Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладачів
Ім’я
протоієрей Сергій Вікторович Колот
Контакти |
E-mail: kolotseraiv@ukr.net , тел.: 0964794097 |
Робоче місце |
Кафедра Священного Писання (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
Середа, п’ятниця з 14.30 до 16 години. |
Ім’я |
протоієрей Володимир Вікторович Тимощук |
Контакти |
E-mail: uarutaua@amail.com , тел.: 0958403828 |
Робоче місце |
Кафедра Священного Писання (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
Четвер з 14:30 до 16 години. |
Опис курсу
Цей курс призначений для студентів бакалаврату, щоб сформувати у здобувачів першого ступеня вищої богословської освіти цілісне уявлення про статус, походження, зміст та інтерпретацію тексту книг Священного Писання Старого Завіту, а також про ряд найважливіших тем і проблем, пов'язаних з біблійною ісагогікою (авторство і походження біблійних книг), екзегетикою (тлумачення біблійних книг) і біблійним богослів'ям загалом. Саме тому основна увага під час навчання зосереджуватиметься на роботі з першоджерелами (Книги Священного Писання Старого і Нового Завіту, твори пов’язані зі священною біблійною історією, твори святих отців Церкви. У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть знати:
- історію виникнення, основні етапи формування та структуру книг Священного Писання Старого Завіту в його історичному, соціальному, філологічному, канонічному і культурному контексті.
- знати основні періоди, напрями, ідеї і представників церковної писемності, а також їх творчу спадщину, специфіку рукописної традиції святоотцівських творів та комплексу питань щодо їх автентичності.
- знати особливості процесу друкованого видання першоджерел, їх перекладів та перевидання цих перекладів.
Передують вивченню курсу «Святе Письмо Нового Завіту».
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- до пошуку, опрацювання, аналізу, критичного осмислення інформації з різних джерел з використанням інформаційних і комунікаційних технологій, зокрема для вирішення стандартних завдань наукової діяльності;
- застосовувати набуті знання в галузі при вирішенні професійних завдань;
- здійснювати науковий аналіз текстів Святого Письма та богословської літератури із застосуванням методів богослів’я та інших суміжних наук;
- мати уявлення про єдність біблійних книг, об'єднаних однією темою - спасіння людства від зла шляхом пришестя в світ Боголюдини Ісуса Христа та розуміти актуальність біблійних розповідей і оповідань в житті сучасної християнської Церкви;
- здійснювати наукове опрацювання та дослідження творів святооцівської спадщини та іншої церковної писемності.
Форми і методи навчання
Курс буде викладений у формі лекцій (264 год.) та практичних занять (66 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (240 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації.
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
50 |
Поняття про Священне Писання Старого Завіту. Канон книг Священного Писанння Старого Завіту. Історія оригінального тексту і перекладів книг Священного Писання Старого Завіту |
Частина І (І-ІІ семестр) |
100 |
П’ятикнижжя Мойсеєве. Ісагогіко-екзегетичний аналіз книги Буття. Аналіз книг Вихід, Левит, Числа та Второзаконня |
|
75 |
Канонічні історичні книги Старого Завіту |
Частина ІІ (ІІІ-ІУ семестр) |
75 |
Неканонічні історичні книги Старого Завіту |
|
75 |
Повчальні книги Священного Писання Старого Завіту. Ісагогіко-екзегетичний аналіз книги Іова і книги Псалтир |
Частина ІІІ (У^І семестр) |
75 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книг притч Соломонових, Екклезіаста, премудрости Соломона, премудрости Ісуса, сина Сирахового |
|
70 |
Пророчі книги Священного Писання Старого Завіту. Ісагогіко-екзегетичний аналіз книги пророка Ісаї. Ісагогіко екзегетичний огляд книги пророка Єремії, Плачу Єремії, Послання Єремії, книги пророка Єзекіїля і книги пророка Даниїла |
Частина IV (УІІ^ІІІ семестр) |
50 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книг дванадцяти малих пророків |
|
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:
Частина І
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
5 |
Знання матеріалу, відповіді, дискусія, обговорення тем: «Поняття про Священне Писання Старого Завіту», «Необхідність вивчення Священного Писання Старого Завіту», «Коротка історія біблійної ісагогіки». |
5 |
Порівняльні таблиці «Кількість книг Священного Писання Старого Завіту», «Канон книг Священного Писання Старого Завіту у православній, католицькій і протестантській традиції». |
5 |
Знання матеріалу, усні відповіді, дискусія, обговорення тем: «Історія оригінального тесту Священного Писання», «Поділ книг Священного Писання Старого Завіту на малі й великі відділи», «Історія перекладів книг Старого Завіту». |
5 |
Знання змісту першоджерел і самостійна робота з ними (Біблія, твори Йосифа Флавія і представників святоотцівської думки). |
10 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книг: Буття, Вихід. |
10 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книг: Левит, Числа та Второзаконня. |
30 |
Три модульні контрольні роботи |
30 |
Екзамен |
100 |
Разом |
Частина ІІ
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Знання матеріалу, усні відповіді, дискусія, обговорення тем: Поняття про історичні книги Старого Завіту. Провідні ідеї історичних біблійних книг. Питання об’єктивності священних письменників. Книга Ісуса Навина: ісагогічні дані, зв’язок з П’ятикнижжям, особливості композиції. Приготування до вступу в обітований край, особистість Ісуса Навина: прообразне значення. Історичні обставини та духовне значення подій переходу Ізраїлю через Йордан та здобуття міста Єрихон. Поділ обітованої землі між колінами Ізраїлю. Укладення Завіту з Богом Ягве. |
10 |
Особливості композиції і хронологія епохи книги суддів (порівняльна таблиця). |
10 |
Знання змісту першоджерел і самостійна робота з ними (Біблія, патристичні твори). |
10 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книга Руф, 1-4 царств, Параліпоменон, Ездри, Неємії, Естер. |
10 |
Знання матеріалу, усні відповіді, дискусія, обговорення неканонічних історичних книг Старого Завіту. |
20 |
Дві модульні контрольні роботи |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Частина ІІІ
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Знання матеріалу, усні відповіді, дискусія, обговорення тем: «Загальний вступ в повчальні книги Священного писання Старого Завіту», «Походження і авторство повчальних книг», «особливості повчальних книг Старого Завіту», «Поняття про біблійних мудреців», «Книга Іова. Авторство і час написания книги. Огляд змісту книги. Месіанський зміст книги. Основна ідея книги і мета її написання», «Поділ за змістом і тлумачення книги Іова. Головні предмети вчення в книзі Іова». |
10 |
Есе або реферат на тему: «Тлумачення месіанських псалмів в християнській патристичній традиції». |
10 |
Знання змісту першоджерел і самостійна робота з ними (Біблія, патристичні твори). |
20 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книг: Притч Соломона, Екклезіаст, Пісня над Піснями,Премудрості Соломона і Премудрості Ісуса Сина Страхового. |
20 |
Дві модульні контрольні роботи. |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Частина IV
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
5 |
Знання матеріалу, усні відповіді, дискусія, обговорення тем: «Вступ в пророчі книгиСвященного Писання старого завіту». «Поняття про пророків. Час служіння пророків. Вчення пророків. Мета пророчого служіння. Значення пророчих книг. Головний предмет пророцтв. Єдність і відмінність пророцтв. Старозавітній профетизм до пророків-письменників. Покликання до пророчого служіння, види пророчих одкровень і способи пророчої проповіді. Відмінність справжніх пророків Господніх від не покликаних пророків і язичницьких провісників». «Книги пророків-письменників: кількість, біблійний і хронологічний порядок пророчих книг». |
10 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книг пророка Ісаї, пророка Єремії, Плач Єремії, Послання Єремії, Книги пророка Варуха, Книги пророка Єзекіїля і Книги пророка Даниїла. |
5 |
Знання змісту першоджерел і самостійна робота з ними (Біблія, патристичні твори). |
10 |
Есе або реферат на тему: «Діяльність і месіанські пророцтва Ісаї». |
10 |
Ісагогіко-екзегетичний аналіз книг дванадцяти малих пророків. |
30 |
Три модульні контрольні роботи. |
30 |
Екзамен. |
100 |
Разом |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, на період карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID- 19), навчання може здійснюватися дистанційно. У такому разі потрібно дізнатися про графік навчанняна основі платформи Ооодіе- клас.
Дедлайн. Крайньою межею здачі індивідуальних завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат — серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо я виявлю, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а я повідомляю про інцидент декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника/учасниці.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються лише з навчальною метою.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».