ОК13 Викладацька практика
Обсяг: 3 кредити ЄКТС Семестр: IV, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Ім’я Бакка Тамара Володимирівна
Контакти |
тел.: +380992000551 e-mail: tabakk@meta.ua |
Робоче місце |
Кафедра церковно-практичних дисциплін (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
Четвер: 13:30 - 14:50 |
Ця практика призначена для поглиблення і закріплення знань аспірантів з питань організації і форм здійснення освітнього процесу у ЗВО, їх наукового та навчально-методичного забезпечення; формування вмінь і навичок опрацювання активних методик викладання богослов’я; формування вміння вирішувати конкретні методичні завдання згідно умов педагогічного процесу; виховання в аспірантів потреби систематичного поновлення і творчого застосування теоретичних знань і практичних навичок; розвиток педагогічних компетентностей, узагальнення, систематизація та поглиблення загально педагогічних знань, умінь і навичок виховної роботи зі студентами ЗВО.
Викладацьку практику аспіранти проходять на базі Київської православної богословської академії.
У результаті проходження викладацької практики підготовки аспіранти будуть:
- готувати до публікації наукові статті (кількість яких передбачена відповідними нормативно-правовими актами), монографії, науково-методичні рекомендації, тези доповідей, участь з доповідями на конференціях, семінарах, форумах українською та іноземними мовами;
- вміти критично досліджувати джерела, використовуючи необхідні сучасні наукові методи в богослов’ї та міждисциплінарній сфері, демонструвати інноваційні методи в організації наукових досліджень та викладацькій практиці;
- демонструвати уміння розробляти науково-методичний супровід професійної підготовки майбутніх фахівців, раціонально та науково обґрунтовано організувати самостійну роботу здобувачів вищої богословської освіти, розробляти і реалізовувати нові й удосконалювати чинні навчальні програми, проєктувати особисту траєкторію викладацької діяльності;
- знати та розуміти професійну діяльність, уміти здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій школі, у наукових структурах/закладах, формулювати зміст, цілі навчання, обирати способи їх досягнення, форми контролю; нести відповідальність за ефективність підготовки здобувачів вищої освіти;
- вміти використовувати сучасні цифрові та інформаційні технології для усебічного дослідження богословської наукової проблематики й презентації цих досліджень для наукового обговорення.
Після успішного проходженнявикладацької практики аспіранти будуть здатні:
- управляти часом, планувати, організовувати та здійснювати власні наукові дослідження на належному рівні, для вирішення наукових завдань, моделювання, моніторингу та опрацювання результатів наукового експерименту з використанням інформаційних технологій;
- використовувати сучасні методи і технології наукової комунікації державною та іноземною мовами, та спілкуватися з різними цільовими аудиторіями, використовуючи відповідну лексику, методи, техніки та прийоми;
- здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій школі, у наукових закладах, планувати та проводити навчальні заняття, використовуючи компетентнісний підхід та інноваційні методики викладання;
- характеризувати основні богословські процеси й події та їх взаємозв’язок, інтерпретувати сучасні дискусійні теми співіснування різних конфесій в умовах глобалізації та міжкультурного діалогу;
- усвідомлювати змістову, методологічну та ціннісно-смислову специфіку докторської програми для предметної сфери професійної діяльності та теоретико-богословського й історичного контекстів;
- розв’язувати комплексні проблеми в процесі богословського осмислення соціальної діяльності, здійснювати інноваційні дослідження, пов’язані з переосмисленням наявних та створенням нових проєктів в професійній практиці.
Форми і методи навчання
Практика проходитиме у формі проведення навчальних занять (лекції, семінари),організації самостійної роботи аспірантів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (90 год.). Оволодіння сучасною методологією наукового дослідження та сучасними методами викладацької практики - збирання, аналізу та оброблення наукової інформації (методи спостереження, опитування, природного
експерименту, вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду).
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
45 |
Навчально-виховна - постановка навчально-виховної мети, структурування змісту лекцій, практично-семінарських занять, застосування методів, прийомів навчально-пізнавальної діяльності студентів; організація спілкування зі студентами у навчальний час; творче застосування інноваційних технологій навчання, проведення всіх видів діяльності в освітньому процесі по роботі зі студента ми |
Частина І (IV семестр) |
45 |
Методична робота - участь у роботі методичних семінарів, знайомство з новими технологіями навчання, методикою освітньої роботи із студентською молоддю, вивчення передового досвіду викладачів ЗВО. |
|
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових:
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
5 |
Участь у настановній конференції з викладацької практики. Ознайомлення зі змістом та завданнями практики. |
5 |
Ознайомлення з планом роботи кафедри, навчальними та робочими програмами |
10 |
Підготовка і оформлення конспектів лекцій, семінарських, практичних занять, лабораторних робіт, виховних заходів |
10 |
Відвідування та аналіз лекційних практичних, лабораторних занять проведених викладачами КПБА |
10 |
Проведення залікових занять (2 лекційних, 2 практичних чи семінарських) |
10 |
Науково-дослідна робота (підготовка публікацій з актуальних проблем освіти (тези, стаття); проведення експериментального дослідження, аналіз його результатів, підготовка звіту |
10 |
Участь у науковій роботі кафедри, у поза аудиторних заходах кафедри (факультету), що проходять у період практики. |
20 |
Звіт про проходження викладацької практики |
20 |
Захист викладацької практики |
100 |
Залік |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом даної практики. Аспіранту, який не виконав програму практики з поважних причин, може бути надано право проходження практики повторно при виконанні умов, визначених Академією. Відвідування баз практики є обов’язковим компонентом оцінювання, за яке нараховуються бали. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) практика може відпрацюватись в інший не запланований графіком час за погодженням із керівником практики.
Дедлайн. Крайньою межею здачі щоденників практики є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи аспіранта повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи аспіранта можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо я виявлю, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а я повідомляю про інцидент декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника/учасниці. Мобільні пристрої на практичних заняттях не використовуються (в крайніх випадках лише з навчальною метою).
Основні:
1. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи [Текст] : підруч. за модульнорейтинговою системою навч. для студ. магістратури : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / С.С. Вітвицька ; М-во освіти і науки України, Житомирський держ. ун-т ім. І.Франка. К. : Центр навч. л-ри, 2006. 384 с.
2. Галузинский В. М. Основи педагогіки та психології вищої школи в Україні / В.М.Галузинский, М.В.Євтух. - К.: Інтел, 1995. - 168 с.
3. Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / Семен Устимович Гончаренко. - К.; Вінниця: ДОВ Вінниця, 2008. - 278 с.
4. Кобаль В.І. Методика викладання у вищій школі : навчально-методичний посібник / уклад. В.І. Кобаль. - Мукачево : Вид-во МДУ, 2016. - 203 с.
5. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник / О.В. Малихін, І. Г. Павленко, О.О. Лаврентьєва, Г. І. Матукова. - Київ: КНТ, 2014. - 262 с.
6. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / В. Л. Ортинський. - К. : Центр учбової літератури, 2009. - 472 с.
7. Педагогіка вищої школи : підручник / В. П. Андрущенко [та ін.]; за ред. В.Г. Кременя [та ін.] ; Акад. пед. наук України, Ін-т вищої освіти. К. : Педагогічна думка, 2009. 256 с.
8. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. [2-е видання, доповнене] / М.М Фіцула - К. : «Академвидав», 2014. - 456 с.
Додаткові:
1. Алексєєнко Т. А. Управління якістю підготовки фахівців в університеті в контексті Болонського процессу / Т. А. Алєксєєнко // Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. праць. - К., 2004.
- Вип. 1. - С. 7-18.
2. Артемова, Л. В. Педагогіка і методика вищої школи : навч.-метод. посіб. для викл., аспір.,
студ. магістр. / Л. В. Артемова. - К. : Кондор, 2008. - 272 с.
3. Васянович Г. П. Педагогічна етика : Навч. посіб. / Г. П Васянович. - К. : «Академвидав», 2011.
-248 с.
4. Гончаренко, С. У. Методика як наука / С. У. Гончаренко. - К.: Хмельницький, 2000. - 30 с.
5. Гура, О. І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності : навч. посіб. / О. І. Гура. - К.,
2005.- 224 с.
6. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи : навч. посібник / А.І. Кузьмінський. - К. : Знання, 2005. - 486 с.
7. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В. Л.
Ортинський. - К. : Центр навчальної літератури, 2009. - 472 с.
8. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навч. посіб. [2-е видання, доповнене] І. М. Дичківська - К. : «Академвидав», 2012. - 352 с.
Інформаційні ресурси:
1. Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс] / Спосіб доступу: URL: http www. http://osvita.ua/legislation/law/2231/ - Загол. з екрана.
2. Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс] / Спосіб доступу: URL: http www. http://osvita.ua/legislation/law/2235/- Загол. з екрана.
3. Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський
освітній простір [Електронний ресурс] / Спосіб доступу:
http://www.mon.gov.ua/main.php?query=laws/education/prof-tech/6/0001 9 - Загол. з екрана.
4. Національна доктрина розвитку освіти в Україні. [Електронний ресурс] / Спосіб доступу: http://ocvita.in.ua/index.php?option. Загол. з екрана.
5. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки. - Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf