041 Б В 4 Загальноцерковна історія
Обсяг: 6 кредити ЄКТС Семестр: ІІІ-УІ, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу
Інформація про викладача Ім’я Протоієрей Михайло Романович Лесюк |
|
Контакти |
E-mail: ivan-k.ukr.net, тел.: 0504464273 |
Робоче місце |
Кафедра церковно-практичних дисциплін (вул.Трьохсвятительська,8) |
Години консультацій |
15.00 - 16.00, вівторок |
Опис курсу
Цей курс призначений для підготовки студентів бакалаврів, в яких сформовано у чітке цілісне уявлення церковної історії, потребу її вивчення та розвиток церковної історіографії, а також у відповідному науковому світлі подати історію Церкви, висвітлюючи різні сторони її життя. Акцентується увага на період гонінь, коли проявилася особлива життєвість Церкви та на період Вселенських соборів, причини скликання, їх перебіг і прийняті догматичні та канонічні постанови, наслідки прийнятих постанов у подальшому житті Церкви.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть знати:
- теоретико-методологічні особливості вивчення церковної історії;
- церковно-історичні та суспільно-політичні події на тлі яких відбувалася церковна
боротьба за істини Православ’я;
- політично-суспільні аспекти життя Римської імперії періоду Вселенських соборів.
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- навчатися та самонавчатися, бути критичним та самокритичним;
- розуміти предметну область та розуміння професії;
- мати уявлення про церковно-догматичні суперечки того періоду і формування
православної доктрини;
- прослідкувати розвиток церковної писемності та богословської науки;
- аналізувати, узагальнювати і робити обґрунтовані висновки щодо церковної історії в
сучасних загальносвітових і внутрішньо українських церковних процесах.
Форми і методи навчання
Курс буде викладений у формі лекцій (96 год.) та практичних занять (24 год.), організації
самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (60 год.). Викладач
використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, усне опитування, контрольне
прослуховування, консультації.
Організація навчання
Обсяг |
Тема |
Частини (семестри) |
|
Аналіз і значення загальної назви предмета «Історія Древньої Церкви». Допоміжні науки церковної історії |
Частина І (ІІІ- IV семестри) |
|
Церковна історіографія |
|
|
Заснування Церкви Христової та перші успіхи апостольської праці |
|
|
Християнство, юдейство та язичницький світ |
|
|
Християнська писемність |
Частина ІІ (У-УІ семестри) |
|
Церква і держава. Характеристика 2-го періоду історії Церкви |
|
|
Єресі і розколи в Древній Церкві |
|
|
Отці і вчителі Церкви в епоху Вселенських Соборів |
|
|
Історія Древньої Церкви після Вселенських Соборів |
Оцінка
Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових: Частина І
Бали |
Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Мультимедійна презентація «Термін «Церква» і його походження» |
10 |
Таблиця «Богословські школи та їх напрями на Сході в IV - V сторіччях» |
10 |
Характеристика історичних праць Євсевія Кесарійського |
10 |
Іконоборський собор 815 року |
10 |
Теорія папи Льва Великого щодо першості римського єпископа і її аналіз |
10 |
Аналітичне есе «Відносини між Римом і Константинополем в V! ст.: протест Риму проти назви константинопольського патріарха «вселенським» і розкриття значення цього протесту папою Адріаном І» |
20 |
Модульні контрольні роботи |
30 |
Залік |
100 |
Разом |
Ча Бали |
стина ІІ Результат навчання, що оцінюється |
10 |
Аналіз взаємовідносин юдеїв і християн за кн. Діянь святих апостолів |
10 |
Проаналізувати історичні етапи розвитку іудаїзму та його течії: караїми, самаритяни, фарисеї, садукеї, хасиди |
10 |
Мультимедійна інформація «Географія Вселенських соборів |
10 |
Знайти і проаналізувати в книзі «Правил Св. Апостолів» постанови десяти Помісних соборів |
10 |
Рішення собору щодо Амфілохія Сидського, єгипетських єпископів, константинопольських аррхимандритів, Фотія Тирського та Євстафія Вирітського |
20 |
Модульні контрольні роботи |
30 |
Екзамен |
100 |
Разом |
Політика курсу
Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно - можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google-клас.
Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.
Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.
Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.
Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.
При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.
Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.
Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».