Загальноцерковна історія

041 Б В 4 Загальноцерковна історія

Обсяг: 6 кредити ЄКТС Семестр: ІІІ-УІ, Рік: 2021-2022 Дні, Час, Місце: згідно розкладу

Інформація про викладача Ім’я Протоієрей Михайло Романович Лесюк

Контакти

E-mail: ivan-k.ukr.net, тел.: 0504464273

Робоче місце

Кафедра церковно-практичних дисциплін (вул.Трьохсвятительська,8)

Години консультацій

15.00 - 16.00, вівторок

Опис курсу

Цей курс призначений для підготовки студентів бакалаврів, в яких сформовано у чітке цілісне уявлення церковної історії, потребу її вивчення та розвиток церковної історіографії, а також у відповідному науковому світлі подати історію Церкви, висвітлюючи різні сторони її життя. Акцентується увага на період гонінь, коли проявилася особлива життєвість Церкви та на період Вселенських соборів, причини скликання, їх перебіг і прийняті догматичні та канонічні постанови, наслідки прийнятих постанов у подальшому житті Церкви.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти будуть знати:

-    теоретико-методологічні особливості вивчення церковної історії;

-    церковно-історичні та суспільно-політичні події на тлі яких відбувалася    церковна

боротьба за істини Православ’я;

-    політично-суспільні аспекти життя Римської імперії періоду Вселенських соборів.

Мета навчання

Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:

-    навчатися та самонавчатися, бути критичним та самокритичним;

-    розуміти предметну область та розуміння професії;

-    мати уявлення про    церковно-догматичні суперечки того    періоду і формування

православної доктрини;

-    прослідкувати розвиток    церковної писемності та богословської    науки;

-    аналізувати, узагальнювати і робити обґрунтовані висновки    щодо церковної історії в

сучасних загальносвітових і внутрішньо українських церковних процесах.

Форми і методи навчання

Курс буде викладений у формі лекцій (96 год.) та практичних занять (24    год.),    організації

самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (60    год.).    Викладач

використовуватиме проблемні та    інтерактивні методи навчання, усне    опитування, контрольне

прослуховування, консультації.

Організація навчання

Обсяг

Тема

Частини (семестри)

 

Аналіз і значення загальної назви предмета «Історія Древньої Церкви». Допоміжні науки церковної історії

Частина І (ІІІ- IV семестри)

 

Церковна історіографія

 

 

Заснування Церкви Христової та перші успіхи апостольської праці

 

Християнство, юдейство та язичницький світ

 

Християнська писемність

Частина ІІ (У-УІ семестри)

 

Церква і держава. Характеристика 2-го періоду історії Церкви

 

Єресі і розколи в Древній Церкві

 

Отці і вчителі Церкви в епоху Вселенських Соборів

 

Історія Древньої Церкви після Вселенських Соборів

Оцінка

Підсумкова оцінка курсу буде обчислюватися з використанням таких складових: Частина І

Бали

Результат навчання, що оцінюється

10

Мультимедійна презентація «Термін «Церква» і його походження»

10

Таблиця «Богословські школи та їх напрями на Сході в IV - V сторіччях»

10

Характеристика історичних праць Євсевія Кесарійського

10

Іконоборський собор 815 року

10

Теорія папи Льва Великого щодо першості римського єпископа і її аналіз

10

Аналітичне есе «Відносини між Римом і Константинополем в V! ст.: протест Риму проти назви константинопольського патріарха «вселенським» і розкриття значення цього протесту папою Адріаном І»

20

Модульні контрольні роботи

30

Залік

100

Разом

Ча

Бали

стина ІІ

Результат навчання, що оцінюється

10

Аналіз взаємовідносин юдеїв і християн за кн. Діянь святих апостолів

10

Проаналізувати історичні етапи розвитку іудаїзму та його течії: караїми, самаритяни, фарисеї, садукеї, хасиди

10

Мультимедійна інформація «Географія Вселенських соборів

10

Знайти і проаналізувати в книзі «Правил Св. Апостолів» постанови десяти Помісних соборів

10

Рішення собору щодо Амфілохія Сидського, єгипетських єпископів, константинопольських аррхимандритів, Фотія Тирського та Євстафія Вирітського

20

Модульні контрольні роботи

30

Екзамен

100

Разом

Політика курсу

Відвідування та / або участь є важливим компонентом вашого курсу. Проте, якщо Ви бажаєте навчатися дистанційно - можна узгодити графік навчання на основі навчальної платформи Google-клас.

Дедлайн. Крайньою межею здачі завдань є три дні до заліку/іспиту. Після цієї дати завдання не приймаються.

Переоцінка завдань можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви на ім'я завідувача кафедри у письмовій формі. Після отримання заяви, завідувач кафедри протягом тижня створить комісію з переоцінки, яка після проведення аналізу роботи студента повідомить його про своє рішення.

Перескладання роботи студентів можлива протягом тижня після отримання оцінки на основі заяви у письмовій формі.

Академічна доброчесність та плагіат. Якщо ви 1) використовуєте чужі фрази, абзаци чи ідеї своїми словами іншої людини і 2) не вкажете посилання, то ви зробили плагіат певної людини. Є два способи переконатися, що ви не плагіатуєте: 1) презентувати власні ідеї та 2) коли ви представляєте чужі ідеї чи фрази, надаючи посилання. Плагіат - серйозна проблема в сучасного світу, тому я активно перевірятиму вашу роботу, щоб переконатися, що ви не запозичували текст та чужі ідеї. Якщо буде виявлено, що ви зробили плагіат у завданні, воно не буде зараховане, а це буде повідомлятися декану та куратору.

При виконанні спільних завдань, потрібно зазначати внесок кожного учасника.

Мобільні пристрої на заняттях використовуються тільки з дозволу викладача. Використання під час занять мобільних пристроїв з позанавчальною метою карається попередженням чи видаленням студента з аудиторії.

Поведінка в аудиторії. Перед початком та після завершення аудиторних занять читаються, відповідно, молитви «Царю Небесний...» та «Достойно є...».

Теги